اندیشه ها ی زیبا

اندیشه ها ی زیبا

افکار واندیشه های زیبای ما
اندیشه ها ی زیبا

اندیشه ها ی زیبا

افکار واندیشه های زیبای ما

بی ادبی عامل بسیاری از بد اخلاقی های اجتماعی است

حجت‌الاسلام پناهیان در مراسم یک شب نورانی نمایشگاه بین‌المللی قرآن با اشاره به آثار بد انتشار بی ادبی در جامعه گفت: بسیاری از جنایاتی که در یک کشور رخ می دهد حاصل گسترش بی ادبی های اخلاقی در آن جامعه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، در مراسم یک شب نورانی در نمایشگاه قرآنی همزمان با دهمین روز برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن شب گذشته برگزار شد، با اشاره به جلوگیری از انتشار بی ادبی در جامعه و نتایج سوء آن عنوان کرد: جامعه باید نسبت به بی ادبی بک جوان عکس العمل نشان دهد. زیرا طبق روایات کاهش رزق آن امت اولین عقوبت الهی است.

وی تصریح کرد: اگر در جامعه ای جنایت گسترش می یابد به واسطه عدم فعالیت مردم نسبت به معصیت جوانانشان است. البته این سخنان باید از سوی مسؤلان و سیاسیون کشور مطرح شود زیرا این قشر از جامعه بر افکار و تأثیر گرفتن مردم از سخنانشان جلوتر هستند.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به فواید جاری شدن ادب در یک جامعه عنوان کرد: جامعه سالم و بهره مند از ادب نیازی به رعایت بسیاری از قوانین ندارد و حضور نیروهای نظارتی همچون قوه قضائیه، قوه مجریه و پلیس کم می شود و مردم دیگر از ترس پلیس خلاف نمی کنند بلکه برای رعایت ادب و افزایش مکارم اخلاقشان از انجام کاری پرهیز می کنند.

وی در ادامه یادآور شد: در مقابل کشورهای غربی که بی ادبی در آن رواج دارد پلیس برای کنترل مردم از تمام اقدامات غیر انسانی مدد می گیرد تا آنها را مهار کند.

وی با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین (ع) تصریح کرد: امام علی (ع) می‌فرمایند انسان عاقل از ادب بهره‌مند می‌شود و این چهارپایان هستند که موعظه نمی‌پذیرند مگر با اعمال زور و اجبار.

حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به این نکته که ادب باید وصف چه کسانی رعایت شود، خاطر نشان کرد: طبق آیات قرآن ادب باید نسبت به خدا، اولیای خدا، پدر و مادر و علما ابراز شود و هر کس عالمی احترام کند گویی خدا را محترم شمرده است. ادب رعایت نسبت به اولیا در بزرگان ما متجلی بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.