اندیشه ها ی زیبا

اندیشه ها ی زیبا

افکار واندیشه های زیبای ما
اندیشه ها ی زیبا

اندیشه ها ی زیبا

افکار واندیشه های زیبای ما

جایگاه ادب و احترام به دیگران در فرهنگ ائمه اطهار(ع)

حجت الاسلام پناهیان، در مراسم یک شب نورانی در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با اشاره به لزوم ابراز ادب نسبت به اولیای خدا گفت: باید نسبت خود با ادب و جایگاه امامان مشخص شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علیرضا پناهیان سه شنبه شب 25 تیرماه در ادامه سلسله نشست هایی پیرامون سبک زندگی قرآنی و اسلامی که هر شب در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن برگزار می شود، گفت: بزرگان و ائمه اطهار همواره نسبت به ادب به دیگران اهمیت بسیاری قائل بودند.

وی افزود: زمانی که حضرت علی(ع) در جنگ با کفار عمروود را بر زمین زد، زره او را از تنش در نیاورد و وقتی از او سوال کردند که چرا این کار را نکردی ایشان در پاسخ گفتند: عمروود در میان قوم خود دارای جایگاه و شخصیت بوده و من به احترام این هرگز شخصیت او را نمی شکنم. همچنین وقتی اسرا را به شهر مدینه آوردند حضرت علی(ع) سوال کردند که این اسرا جزء درباریان قومشان بوده اند یا خیر؟ اطرافیان جواب دادند بله. حضرت دستور دادند تا آنان را احترام کنند و در جایی مناسب تر از آنان نگه داری کنند.

وی افزود: رعایت ادب نسبت به دیگران اهمیت بسیاری دارد تا جایی که خداوند ادب نسبت به پیامبر(ص) را در سلسله مراتبی بیان می کند و در دین ما هتک حرمت نسبت به پیامبر(ص) حکم اعدام دارد.

حجت الاسلام پناهیان تصریح کرد: غرب برعکس دین اسلام به دنبال ترویج بی ادبی بوده و به ابتذال کشیدن هر انسانی با هر شخصیتی برای آنها یک فرهنگ است. در موضوع رعایت ادب باید موقعیت هر شخص و جایگاه امامان و ائمه اطهار(ع) به طور اخص تبیین شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.